Odjeci
FUTOŠKI KUPUS I NOVE ŠANSE
Futog, 5. novembar 2018.
Izvor: RTV
Devetnaesta po redu Futoška kupusijada održala se u Futogu. Pored proizvođača futoškog kupusa, priliku da predstave svoje domaće proizvode imali su i ostali proizvođači, a sve u cilju predstavljanja privrednih potencijala.
Autohtona sorta kupusa važan je brend Futoga, ne samo za ekonomski razvoj, već i za razvoj kulture. Kako kažu proizvođači, ono što je retko i kvalitetno treba prepoznati i čuvati.
- Od tog kupusa mi živimo i od tog brenda. Brend kao brend futoški kupus treba da opstane, jer to je ime i prezime nečeg što je došlo iz davnina i treba da ga očuvamo i da bude još lepši – kaže Branko Karanović, proizvođač kupusa.
Kvalitet futoškog kupusa, kao i ova manifestacija, prepoznati su i na inostranom tržištu.
- Meni je veliko zadovoljstvo što vidimo da se širi ta paleta proizvoda Srbije i da danas imamo 12 sertifikovanih brendova. Trudićemo se da sledeće godine usvojimo jedan poseban zakon koji će nam omogućiti i da u EU bude zaštićen futoški kiseli kupus. Kako štite prašku šunku, tako ćemo i mi naš futoški kiseli kupus. To je naša obaveza prema svim ovim ljudima koji ovde žive i rade – rekao je ministar poljoprivrede Branislav Nedimović.
- Mi, između ostalog, finansiramo održavanje ovakvih manifestacija, finansiramo i pomažemo rad udruženja „Futoški kupus” i ovo jeste način da se široj masi približi značaj kupusa, ne samo za Futog, nego siguran sam i za Republiku Srbiju - rekao je dr Vuk Radojević, pokrajinski sekretar za poljoprivredu.
- Najrazvijenije ekonomske države ne stide se nekih svojih manifestacija. Naprotiv, ističu ih kao nešto najbolje što može da sija, pa i da se komercijalno isplati. Kad pogledate najčuveniji je Oktobar fest – festival piva, pa je postao svetski brend. Pa zašto bi se mi stideli našeg futoškog kupusa – rekao je Miloš Vučević, gradonačelnik Novog Sada.
Dobar glas o ovoj manifestaciji daleko se čuje i važan je za celokupnu promociju države.
- Moram da kažem, ja sam oduševljen ovom manifestacijom. Veoma liči na Rusiju, mi takođe imamo praznik „dan završetka radova” i mi to obeležavamo na svaki mogući način. I ovde imamo osećaj da sam u Rusiji – rekao je Aleksandar Konanihin, prvi savetnik ruskog ambasadarora u Srbiji.
Iako je ova manifestacija, kao i brend, prepoznatljiva i važna, podizanje na viši nivo i obezbeđivanje boljih uslova za proizvođače bio bi korak više i za celokupnu ekonomiju.