Beograd, 12.09.2022.
Politika
- Potrošači navode da se suočavaju sa sve dužim vremenom dostave proizvoda (42 procenta), kao i sa dužim čekanjem u redovima ili gužvama u slučaju klasičnih trgovina (36 odsto).
Kupci nastavljaju da se prilagođavaju poremećajima u lancima snabdevanja i rastućoj inflaciji, pokazala je najnovija analiza globalne kompanije za istraživanje tržišta PWC. U istraživanju su navedeni stavovi 9.000 potrošača iz 25 zemalja. Oni koji su do sada bili suočeni s nedostupnošću proizvoda ili su im isporuke kasnile više nego očekivano kažu da ne bi oklevali da promene svoje navike. Više od trećine ispitanika (37 procenata) spremno je da kupuje kod različitih trgovaca kako bi nabavili sve što im je potrebno, a ističu i da bi se bez problema prebacili na onlajn trgovinu. Gotovo trećina potrošača (29 odsto), koji već kupuju preko interneta, dalo bi šansu klasičnim prodavnicama ako bi njihov asortiman mogao da ih zadovolji. Oko 40 procenata izjavilo je da bi koristili internet stranice za upoređivanje kako bi proverili dostupnost proizvoda.
Takođe, globalna nesigurnost i problemi s lancima snabdevanja podstakli su brojne potrošače da se više usmere na domaća tržišta. Osam od deset ispitanika izrazilo je spremnost da plati cenu višu od prosečne za robu proizvedenu u zemlji ili lokalno.
Više od 75 procenata ispitanika smatra da će zadržati ili povećati trenutni nivo potrošnje u većini kategorija robe tokom sledećih šest meseci. Oko polovine njih očekuje da će izdvajati više novca za namirnice. Ali, ako se u obzir uzmu najave onoga što tek dolazi, više od četvrtine kupaca planira da smanji potrošnju u brojnim kategorijama, uključujući luksuzne, premijum proizvode (37 odsto), odlazak u restorane (34 odsto), umetnost, kulturu i sport (30) i modu – garderobu i obuću (25 odsto).
Uopšteno gledano, porast cena hrane najveći je problem za sve – bilo da kupuju u radnjama ili preko interneta.
Ovakvo stanje na tržištu uticalo je i na iskustva kupovine, pa je 43 odsto njih reklo da se već suočilo s nemogućnošću kupovine preko interneta jer robe nije bilo na zalihama. U klasičnim prodavnicama takvo iskustvo imalo je nešto manje kupaca (37 odsto). Potrošači takođe navode da se suočavaju i sa sve dužim vremenom dostave proizvode (42 procenta) i dužim čekanjem u redovima ili gužvama u slučaju klasičnih trgovina (36 odsto).
Sabina Durand Hayes, iz istraživačkog tima ove kompanije za francusko tržište, istakla je da baš kao što potrošači nastavljaju da menjaju svoje kupovne navike, aktivno tražeći najbolje rešenje, trgovci na malo i proizvođači moraju brzo da se prilagode kako bi zadovoljili promenljivu tražnju i prevladali pritiske inflacije i poremećaja u lancu snabdevanja.
– Nije izvesno da će ti pritisci uskoro da popuste. Agilna preduzeća, ona koja mogu da se nose s višestrukim poremećajima, a pritom zadrže fokus na zahtevima svojih kupaca, imaju najbolje izglede za uspeh u ovom burnom okruženju – rekla je ona.
Kako se naglašava, potrošači su već promenili način života i kupovne navike kao rezultat pandemije i čini se da su se mnoge od tih navika ukorenile. Istraživanje pokazuje i da će te navike još više ojačati tokom narednih šest meseci. Kao posledica zdravstvene krize, 42 odsto potrošača smanjilo je kupovinu u klasičnim trgovinama. Polovina ispitanika češće je kuvala kod kuće, a 50 procenata njih je smanjilo izlaske i očekuju da će tako ostati i u narednom periodu. Više od 40 odsto njih, uglavnom mlađih kupaca i onih srednje dobi, planira da se preorijentiše na trgovce koji nude brzu dostavu.
— Subvencije —
—
Pregled Cena Žitarica —
— Vaš komentar na nove cene žitarica —
—> KLIKNITE OVDE! <—
— Besplatni Agro Saveti
—
—> KLIKNITE OVDE! <—